Aktuálně čtete:

Kdy dává smysl začít s PPC reklamou?

Kdy dává smysl začít s PPC reklamou?

Možná o ní už nějakou dobu přemýšlíte. Možná vám ji někdo doporučil. Nebo jste prostě viděli reklamu konkurence a řekli si: „Tohle bychom taky mohli zkusit.“ Ale kdy je vlastně ta správná chvíle pustit se do PPC reklamy? V tomhle článku se na to podíváme z pohledu malého i středního podnikání, bez složitého marketingového žargonu.

PPC vám neprodává zázraky. Jen přivádí ty správné lidi ve správný čas

Když už máte web, ale nikdo o něm neví

Postavili jste si pěkný web, ale návštěvnost je minimální. Lidé vás přes Google nenacházejí a z Facebooku chodí spíš známí než zákazníci. Právě tady má PPC reklama ideální uplatnění – umí dostat vaši nabídku přímo před oči lidí, kteří ji právě hledají.

Když potřebujete rychlé výsledky

SEO je běh na delší trať. PPC vám ale může přinést první objednávky nebo poptávky během několika dní. Pokud tedy potřebujete rozjet prodeje co nejdřív – například po spuštění e-shopu nebo nové služby – je to skvělý startovací motor.

Když máte konkrétní cíle a rozumný rozpočet

PPC není o tom „zkusit to za pár stovek a uvidíme“. Když víte, čeho chcete dosáhnout – víc objednávek, víc poptávek, víc rezervací – a jste ochotni do toho investovat třeba pár tisíc měsíčně, dává to smysl. Správně nastavená kampaň vám může přinést měřitelné výsledky.

Když víte, kdo je váš zákazník

PPC kampaně fungují nejlépe, když znáte svou cílovou skupinu. Pokud víte, koho chcete oslovit, kde žije, co řeší a co ho zajímá, reklama se dá zacílit tak přesně, že si zákazník řekne: „To je přesně pro mě.“

Když už máte nějaká data a zkušenosti

Už jste vyzkoušeli jiné formy propagace – třeba letáky, spolupráci s influencery nebo e-mailing – a víte, co na vaše publikum funguje? Super. PPC se na tyto zkušenosti dá skvěle navázat a škálovat to, co vám přináší výsledky.

A kdy to smysl nedává?

  • Když si myslíte, že za 500 Kč se dá zázračně vydělat statisíce.
  • Když ještě nemáte jasně definovanou nabídku nebo web, který konvertuje.
  • Když očekáváte výsledky bez testování, úprav a trpělivosti.

Závěr: PPC není pro každého – ale možná je právě pro vás

PPC reklama není kouzelný proutek, ale když víte, co chcete a jste připravení na spolupráci, může to být ta nejrychlejší cesta k zákazníkům. Pokud váháte, napište mi. Rád vám nezávazně poradím, jestli je PPC pro váš konkrétní případ vhodné.